hanzmirck

mei 25, 2014

Tweede stadsgedicht

Filed under: Uncategorized — hanzmirck @ 12:16 pm

Bouwen in het stiltegebied

 

Hier heeft u mijn stem, als ik mezelf hoor

lijkt het altijd iemand anders die zulke dingen zegt

Ik heb mezelf vaak gelukkig geprezen

met een instrument om trillend onrecht

te uiten, zachtjes dankbaarheid, schreeuwend

recht, fluisterend wat beschamend was

Soms brak hij tussen koopzondagen op het Raadhuisplein

Vaak heeft hij nog eerder een antwoord dan ik

 

Hij groeide met me mee; werd lager

toen ik hoger werd, ik nam mezelf te serieus

Want ik hoor mezelf te graag praten,

zingen met mijn hele lijf, terwijl ik van de stad

nog veel te weinig weet. Hier heeft u mijn stem,

laat hem iets verstandigs zeggen. Alstublieft

 

© Hanz Mirck 2014

 

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

