hanzmirck

december 21, 2014

Twaalfde stadsgedicht

Filed under: Uncategorized — hanzmirck @ 10:18 am

Piekervaring

 

De tijd waait ons als Veluws stuifzand rond

Alleen wat groen is of groeit houdt ons bij elkaar

Maar nu we de bomen binnenshuis halen,

uit hun grond, wat kan ik je nu wensen?

 

Iets verstandigs om te doen? Maar dat vergeet je

misschien liever. Iets gezonds dan? Maar dat lust je niet graag

Iets waar je naar verlangt, van het moment dat de dag donker begint

tot hij in het donker weer opgaat? Maar misschien valt dat tegen

 

Of kapot. Iets wat je zelf niet had kunnen verzinnen zo mooi?

Dat is goed, maar bedenk jij dat dan ook voor mij?

Zelf kan ik dat niet. Weet je wat ik kan doen?

 

Ik wens je meer groen. De geur van naald, hars en hulst

Meer groot in het klein. Meer jonge aanplant. Meer groei

Ik wens je een stad in het groen

 

 

 

© Hanz Mirck (stadsdichter van Apeldoorn) Nieuwjaarswens voor de gemeente Apeldoorn en RTV Apeldoorn)

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

