hanzmirck

mei 5, 2015

Alternatief gedicht voor dodenherdenking Apeldoorn

Filed under: Uncategorized — hanzmirck @ 8:48 am

Thanksgiving

 

Hoort u mij? Als u mij kunt verstaan,

hier is luitenant Kyle Smith, 24 jaar oud,

van de B17 genaamd Little Guy

behorend tot het 532e Bomb Squadron

 

Vandaag een mooie, heldere herfstdag,

Thanksgiving 1944. Na een bombardement

bij Osnabrück hebben we boven Apeldoorn

nog twee duizendponders aan boord

 

Op één motor valt niet meer te stijgen,

mijn bemanning hangt al aan de parachutes

en ik rek wat ik rekken kan, het is deze stad,

 

of ik. En ik stuur nog naar een bosvijver

met een vredig eilandje, ontwijk een huis, een kind,

nu duikt de neus en ik…

 

 

© Hanz Mirck

Geef een reactie »

Nog geen reacties.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.